Silvia NaberTrendzaken zoekt zijn inspiratie in het dagelijks leven en verzamelt dit in inspiratieboekjes

OVER TRENDZAKEN

Consumenten behoefte, Lifestyle & Food Trends

Trendzaken is een jong en all-round trendbureau, gevestigd in Rotterdam. Onze kracht ligt in het bedenken, ontwikkelen en visualiseren van nieuwe concepten en het vormgeven van een visuele strategie die aansluiten bij de huidige tijdgeest. 

Trendzaken werkt vaak in samenwerking met andere trendbureaus. Samen met onder andere Food by Design, To Bloom, Pepperbrands en Mariëlle Borderwijk, werken wij voor veel grote merken in de wereld van Food, Personal Care, Home Care en andere lifestyle gerelateerde branches. 

Trend-& Beeld werk

Wat Trendzaken anders maakt…

Trendzaken is in 2015 opgericht door trendwatcher Silvia Naber. Ze is het trendbureau gestart om andere bedrijven en organisaties te helpen zich voor te bereiden op een betere toekomst. De kracht van Trendzaken ligt op het snijpunt van diepgaande kennis uit trendonderzoek te combineren met het op een visueel aantrekkelijke manier overbrengen van die boodschap. Dit maakt het extra makkelijk om te zorgen dat jouw concept, product of marketing aansluit bij de laatste consumentenbehoefte.

Silvia Naber is opgeleid als ‘Ethnographic Trend Researcher’ (Willem de Kooning Academie, Rotterdam & ArtEZ, Arnhem) en heeft zich gespecialiseerd in het onderzoeken van consumentenbehoefte en maatschappelijke ontwikkelingen en de laatste (food & lifestyle)trends. Naast haar werkzaamheden als trendonderzoeker, geeft Silvia Naber ook gastcolleges aan hogescholen en universiteiten. Ook wordt zij regelmatig geïnterviewd door verschillende kranten, magazines en andere media over consumentenbehoefte en trends.

CHECK OUT WHAT OUR CUSTOMERS SAY:

“Altijd fijn samenwerken met Silvia! Na het uitdiepen en aanpassen van onze communicatiestrategie, was het tijd om het visuele stuk aan te pakken. Want welke beelden gebruik je nou wel of niet, en wat zeggen deze over je organisatie? Silvia heeft voor ons een praktische beeldstrategie, met verschillende richtingen, uitgewerkt die ons helpen hierin de juiste keuzes te maken en meer eenduidigheid te creëren. De behoefte aan eenduidigheid en consequentie werd hierdoor nog meer aangewakkerd en zo kwamen we uiteindelijk tot de behoefte aan een merkboek. Waarin niet alleen visuele richtlijnen staan; maar ook communicatierichtlijnen, ons DNA én een klein stukje strategie. Dit helpt ons de neuzen niet alleen intern, maar ook extern dezelfde kant op te laten wijzen. Silvia heeft hier ons fantastisch en op een eigen wijze in begeleid en een prachtig Proefdiervrij merkboek opgeleverd.”

Romy Penningnieuwland, Proefdiervrij

Silvia is een analytische trendonderzoeker met veel gevoel voor de huidige tijdgeest. Ze weet tendensen te vertalen naar mooi beed. En de oppervlakkig hypes van de grote ontwikkelingen te scheiden. Daarnaast is ze bovenal een vriendelijke en prettige persoonlijkheid, waar het fijn samen werken mee is!

Marielle Bordewijk, Studio Marielle Bordewijk

Ik werk al jaren (sinds 2015) heel graag met Silvia, omdat zij als geen ander niet alleen de consumer trends aanvoelt maar deze ook weet om te zetten in de juiste beelden. Ze helpt me bij verschillende nationale en internationale merken met haar trendresearch en trendbeelden. Gewoon een kanjer!

Silvia heeft de mooie combinatie van creativiteit en inzicht. Ze pakt haar opdrachten grondig aan en visualiseert dat wat vandaag of morgen is. Ze is onmiddellijk een natuurlijk onderdeel van een groter team, maar werkt net zo goed op zichzelf. Bij Silvia ben je daarmee altijd in goede handen.

Marleen Zaalberg, Pepperbrands

Twee jaar geleden heb ik Silvia benaderd voor het geven van gastlessen voor De Haagse Hogeschool. Zij neemt de studenten van de opleiding Voeding en Dietetiek in korte tijd mee in de wereld van voedingstrends. Haar lessen zijn een feest van herkenning, verdieping en verrijking en de studenten kunnen vervolgens zelf aan de slag voor hun praktijkopdrachten. Silvia is een ware expert die haar kennis op een beeldende en praktische manier weet over te brengen!

Susanne Borst, De Haagse Hogeschool